افت تحصیلی کودکتان را در آهن بدنش جستجو کنید
حرفه وطن

آهن یکی از فراوانترین عناصر موجود در پوسته زمین است. ولی کمبود آن در کل دنیا مشکل تغذیه‌ای ایجاد کرده است ارتباط فقر آهن و پیش فعالی در کودکان در این مصاحبه بررسی شده است. ...

تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: میزان آهن، با قدرت و توان ذهنی، در ارتباط است. بطوری که کمبود آهن، بخصوص در کودکان، با کاهش قدرت ذهنی و توان بدنی همراه است که در پی آن موجب افت تحصیلی و کاهش قدرت یادگیری و از طرفی کم تحرکی و کاهش جنب و جوش کودک می‌شود.
نیستانی ادامه داد: نمی‌توان پیش فعالی کودکان را با کمبود آهن در ارتباط دانست چرا که علائم کمبود آهن عکس علائم ناشی از پیش فعالی کودک است و کودکی که دچار کمبود آهن است، کم تحرک است.
این متخصص تغذیه گفت: در مراحل پیشرفته کمبود آهن، کودک و یا بزرگسال دچار پیکا یا انحراف اشتها می‌شود و مواد غیرخوراکی مانند خاک خوری، نشاسته خوری و یخ خوری دارد.
تشخیص علت کمبود آهن، در تعیین روش صحیح درمانی، نقش بسزایی دارد. دلایلی چون کمبود دریافت آهن، نوع رژیم غذایی،‌ آلودگی انگلی، بیماری‌های داخلی مثل زخم روده و سوء جذب آهن از دلایل شایع فقر آهن است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: طب سنتی ، نکات طب سنتی ، بهداشت ، بیماری و واکسن ، ،

نوشته شده در جمعه 15 شهريور 1393ساعت 10:50 توسط عیسی میرداروطن|



      قالب ساز آنلاین